04 januari 2009

MTB TT Snellegem - 04/01/2009

Lang getwijfeld of ik naar Hulste zou gaan of niet. Het feit dat dit parcours door mijn straat loopt maakte het nog net iets moeilijker om te beslissen. Maar aangezien ik de laatste twee jaar hier was aangetreden vond ik het tijd voor iets anders: bossen in het Brugse.

Dus deze morgen met de bike IN de auto naar het vertrekpunt, om dit keer niet met bevroren onderdelen aan de start te komen, wat dan ook lukte. Daar aangekomen waren al een paar forumbikers aan het wachten en in geen tijd was het treintje klaar om te vertrekken. Drie treintjes zouden het worden: de A-groep (elites zonder contract), de B-groep (zonder contract wegens geen elite) en de nieuw gevormde C-groep (zij die vrij recent nog een beetje ziekjes waren).

Vertrokken en na tweehonderd meter gingen we het veld in. Dju lag dat hier hard: ik daverde bijna van mijn bike. Gelukkig werd het snel een bosje met wat technisch draaien en keren maar met een zachtere ondergrond. Zo zou het blijven, de bosgrond, beschut door bladeren en naalden, was vrijwel nergens bevroren, waar de velddoorsteken precies oude kasseibaantjes waren.

De C&A trein was duidelijk op dreef en de B-trein ging in de achtervolging, die vreemd genoeg een merkwaardige twist zou meemaken.

We bleven allerlei kleine mooie stukjes aandoen en hier en daar stukjes die we kenden maar in omgekeerde richting, waardoor we dit maar wisten toen we er uit reden. Even de grote baan over aan het militair domein en dan wat gaan spelen in het bos aan Vloethemveld. Van hieruit ging het een razende vaart, technische stukjes afgewisseld met bosjes, waarvan er toch een flink aantal eenmalige doorgangen waren, eentje zelfs met kasseiwegeltjes en venijvige bulten om op en af te rijden.

Dan werden we ingehaald door de C&A trein ?!?! Motorbiker en ik konden al een bevoorrading gebruiken en hoopten die achter elke bocht te zullen tegenkomen, maar Jodelaitie maakte ons duidelijk dat we de eerste controle gemist hadden. Dju toch.

Met de moed der wanhoop gingen we verder en volgden een oude "steenweg" over de E40. Aan de overkant gingen we weer "spelen" in een bosje waar een heel parcours was aangelegd. Hanzi en Jodelaitie waren een bandje aan het stoppen en ik ging honderd meter verder naast de track. Een tekort aan suiker of gewoon een stuurfout, ik weet het niet. Gelukkig nam Motorbiker de lead over , zodat we na zo'n 30 kilometer toch een bevoorrading ontdekten. Bleek dat we niet de enigen waren die de eerste hadden gemist. Onverlaten zouden de pijltjes bewerkt hebben.

Van hieruit gingen we in (vrijwel) rechte lijn naar het Beisbroekbos waar we nog wat konden genieten van de zachte bosgrond en dan terug de snelweg over richting Snellegem, waar we veel te snel terug aankwamen met nog geen 40 km op te teller. Weeral dju toch.

De bikewash gelaten voor wat hij was (ik stof mijn bike thuis wel af met de plumeau) en op naar de douches, waar je flink wat tijd nodig had, niet vanwege het vele volk, maar wegens het totaal gebrek aan water uit de douchekoppen, je had de tijd nodig om nat te worden, wat mij pas was opgevallen toen ik al helemaal ingezeept stond te schuimen. Gelukkig waren die druppels warm.

Nog een glas gedronken met leden van het A-, C-, B- en het vrouwenteam en terug naar huis vertrokken om de kerstvakantie af te sluiten met koffie en taart. Beste rit van het jaar (tot nu toe!).

Gereden afstand: 39.32 km
Totale rijtijd: 2:15'40
Gemiddelde snelheid: 17.4 km/u
Hoogste snelheid: 28.9 km/u



http://www.hinnaert.net/KML/2009Snellegem.kml



Grotere kaart weergeven

Geen opmerkingen: