18 januari 2009

MTB TT Klerken - 18/01/2009 (De Heuveltjes van Erika)

Deze morgen richting Klerken voor het jaarlijks Erika(-bikers) festivalletje op de heuveltjes. Het grootste deel van de forumbikers lag ziek te bed, een paar gingen naar Kluisbergen en nog een paar anderen hadden waarschijnlijk gisteren het weerbericht beluisterd. Ik dus niet.

Klaar om deze rit alleen aan te pakken parkeerde ik mijn auto op dezelfde plek als de vorige jaren, in de schaduw van de "zaaier" van Henri Covemaeker.

Het motregende, dus het regenjasje ging al mee naar de inschrijving uit voorzorg. Een kopje koffie en ik maakte me klaar om te vertrekken, toen Cowboy Peter aankwam. Orbeabiker volgde, dus, ik zou niet alleen vertrekken vandaag.

We vertrokken en hesen ons direct in ons regenjasje. Ik herinnerde me een passage door wegenwerken, voor we een weide mochten aanpakken vorig jaar. De wegen in deze nieuwe verkaveling waren al verder gevorderd dan vorig jaar, gelukkig, maar het stukje weide was nog altijd present en bolde voor geen meter. De Cowboy dacht dat hij geen handschoenen nodig had, maar toen we hier klommen naar de Dorpsstraat voelden de vingertjes toch koud genoeg om te kijken wat Orbeabiker aan reserve in de auto had liggen.

Weer op weg en lap, wat klimmen en wat later het kasseibaantje van de Steenstraat gelukkig naar beneden. Ik hing tijdens de klim weeral achterin, maar toen we door de modder gingen liep het redelijk goed, in die mate zelfs dat ik sneller ging dan mijn twee companen. Wat was hier verkeerd? Plots zag ik hen de verkeerde richting uitrijden terug richting Klerken... de plooiers!

Ik ging gewoon door en was blij de eerste bevoorrading aan te doen. Snel weer op weg, maar de ondergrond bleef nu en dan echt niet te doen. De diepe ondergrond nog bevroren en de bovenlaag ontdooid gaf telkens dezelfde resultaten wat grip betreft: geen. Ik bleef mezelf verplichten om verder te gaan, de Cowboy Peter afdaling tegemoet. Sinds ik de 45km was opgedraaid waren er heel weinig bikers te bespeuren. Toen ik nog eens een stukje samen met de kortere afstanden reed (na zo'n 30 kilometer) was er nog een splitsing, waar ik echt zin had om ook te plooien, dus ik deed het niet, ik had iets te bewijzen.

En dan het indoor-stukje door de aardbei-serres. Het eerste stukje droge grond van de dag, maar achterin lag daar een stuk om de moed te verliezen, gelukkig was het niet ver meer. Ik volgde de het parcours verder en kwam aan zone 3. Hier was het genoeg geweest, vooral toen ik ontdekte dat zone 3 op tweehonderd meter van mijn auto eindigde. Ik plooide dus ook maar.

Ik zag al uit naar een warme douche, maar bleek dat de warmwater installatie het net had opgegeven. Dju. Voor het eerst vandaag kreeg ik kouwe tenen. Het bier was ook koud, maar gelukkig waren de pannenkoeken warm en vooral lekker.

Jammer van de regen vannacht, anders was dit weer echt de moeite geweest, nu was het ploeteren, baggeren en glijden in een echt Flandrien weertje met regen en wind.

Totale afstand: 40.25 km
Totale rijtijd: 2:50'30
Gemiddelde snelheid: 14.2 km/u
Hoogste snelheid: 32.0 km/u
Hoogtemeters: 225m


http://www.hinnaert.net/KML/2009Klerken.kml


Grotere kaart bekijken

Geen opmerkingen: