30 augustus 2008

MTB TT Oudenburg - 30/08/2008

Het is duidelijk dat de vakantieperiode is afgelopen. Bij de start in Oudenburg waren er al meer dan de drie of vier forumbikers, het aantal dat we de voorbije ritten zagen. We genoten van koffie en croissants ons door het huis aangeboden en hadden eigenlijk geen haast om te vertrekken. Toen we dat dan uiteindelijk toch deden, was dit aan een slakkegangetje. Veeteeteetje won de eerste tussensprint in de Stationsstraat, waar we een aankomstlijn van een zomerkoerske overreden.

We hadden al bijna een kilometer op de teller staan en slechts 50 meter off-road. De troepen begonnen te morren, maar daar kwam het eerste bosje eraan. Draaien en keren, lachen met degene voor je die een te breed stuur had, waardoor hij achter de bomen haakte, kreunen om de plotse hoogteverschilletjes te overwinnen en binnensmonds vloeken op degenen die voor elke afdaling van hun crossfiets stapten.

Bij het buitenrijden ging de bende bissen, terwijl ik maar samen met peepeetje de tocht verder aanvatte. Samen gingen we door een eerste weide door, met de ondertussen reeds beroemde brug, maar ook met een brug zonder foto, slechts een 30cm breed zat hier ergens in het parcours.

Samen ging we verder... tot de eerste splitsing, waar hij voor de kidstour ging. Alleen ging ik maar verder, met peepeetjes wijze woorden in mijn hoofd: "Zorg ervoor dat ze je niet inhalen".

Ik ontdekte een tunnel onder de snelweg, speciaal gebouwd voor koeien, die voor de gelegenheid voor ons bikers was geopend... wie denken ze wel dat we zijn???

Een tweede technische bosje en dan gingen we na een eerste bevoorrading op weg voor de ronde van Zerkegem. Zeker twaalf bordjes "Zerkegem" heb ik gezien, al kan ik niet zeggen dat er veel asfalt onder de wielen schoof.

Nog een derde technische bosje en daar gingen we voor een pad in verhakselde houtresten. Dju toch, dit rijdt voor geen meter. Honderd meter weide en dan... een ondergrond waar je bijna van je bike daverde. Gelukkig was de bevoorrading niet veraf.

Weer op weg en verdorie na een tijdje kwamen we weer op de houtresten, de "dokkerweide" en hop, weer op weg. We reden nog een lusje rond een vijver "verboden voor jetskiers" en in 1 2 3 kwamen we na 50 kilometer terug op het vertrekpunt. Waren we fout gereden? Bleek tijdens de rehydratatie dat de organisatoren een beetje misrekend hadden, waardoor de 57 eigenlijk iets minder was.

En... ik volgde peepeetjes goede raad en kwam op de bike-wash een heel stuk voor de forumtrein aan (toch een volle twaalf seconden), waardoor mijn dag niet meer stuk kon. Het feit dat zij alle technische bosjes gebist en getrist hebben laat ik hier maar gewoon buiten beschouwing.


http://www.hinnaert.net/KML/2008Oudenburg.kml



Grotere kaart weergeven

Geen opmerkingen: