25 maart 2007

MTB TT Heule (6e Watermolentocht) - 25/03/2007

Rond kwart voor negen ingeschreven in Heule, voor wat ik hoopte een leuke rit rond Kortrijk te zijn.

We vertrokken door het centrum, langs de Beheersstraat, waar de wegenwerken aan "De Appel" zorgden voor het eerste stukje off-road. Stad Kortrijk heeft heel wat geinvesteerd in fietspaden en dat is een goede zaak. Alleen moeten deze niet noodzakelijk ingelast worden in een mountainbike tourtocht.

We reden over fietspaden tot aan de Pottelberg, waar we toch een leuk stukje mochten proeven, jammer genoeg zou dit toch het hoogtepunt van de eerste 10 kilometer worden.

We reden Marke binnen en hier en daar wat klimwerk, jammer genoeg bijna alles op asfalt. Van daaruit richting Bellegem waar we naast het bos reden. Weer klimmen op asfalt en naast allerlei bossen gereden. Gemiste kansen achter iedere bocht.

Zwevegem, waar zelfs de single tracks in betondallen liggen. Wie dit off-road vindt moet toch dringend eens in Noord-Frankrijk gaan biken.

Ik had helemaal geen benen vandaag, maar telkens toen we een stukje off-road vonden ging ik sneller dan de anderen. Niet dat ik snel ging, ik vond dat ik niet vooruit ging en had eigenlijk al zin om te stoppen na 15 kilometer, maar telkens toen er nog eens 300 meter off-road was ging alles weer beter met die kuiten. Jammer genoeg ging het niet al te veel goed met mij vandaag.

Naar het einde toe waren er weer de fietspaden, waar ik me toch eens aan het jagen heb gezet. Meer dan 45 per uur op muds is hard duwen! Misschien miste ik daardoor wel een pijltje, of was het verdwenen? In ieder geval kwamen meerdere bikers plotseling terug uit achter het station en namen we dan maar nog een beetje asfalt terug naar Heule. Even gedacht om eens over de markt te biken, maar ik was er niet op gekleed.

Ijskoude douches en een kwartier wachten op een drankje kon ons humeur niet opkrikken. Gelukkig konden we nog wat moppen tappen en plannen maken voor betere ritten.

Totaal gereden afstand: 51.51 Km
Totale rijduur: 2:21'38
Gemiddelde snelheid: 21.82 km/u
Hoogste snelheid: 51.1 km/u

Geen opmerkingen: