26 november 2006

MTB TT St. Baafs Vijve - 26/11/2006

Tegen 8 uur en een beetje uiteindelijk toch in St. Baafs Vijve geraakt. Was nog een redelijk moeilijke bevalling voor zo'n kort ritje: wegenwerken tussen Ingelmunster en Oostrozebeke, werken tussen Ooigem en Oostrozebeke, werken hier, werken daar...

Ingeschreven en mij bij de forumbikers gezet. Na een beetje wachten op de rest, gingen we zo rond 8u30 van start. En of dat ze startten. De beroemde TGV was duidelijk weer op dreef na een paar weken met een boemel te hebben gereden. Ik probeerde eventjes mee te rijden, maar aan dat tempo kon ik geen 50 km doorgaan. Dus, ik liet ze maar rijden.

Vrijwel direct ging het naar de Carmel, om van daaruit Wortegem-Petegem aan te doen. Het moet gezegd, de regen van de voorbije dagen heeft de paadjes wel flink diep gemaakt. Ik denk niet dat er 1 plas water op het hele traject lag, het waren allemaal modderpoelen. Maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door een groot aantal private en eenmalige doorgangen over prive-terreinen. Eigenlijk deden we vrijwel alle bossen rond het Wortegemse BLOSO pad. Wat in de modder gaan spelen achter het Oud Konijntje en het Stokerijtje om weer het bos in te fietsen, leuk...

Redelijk veel off-road, zeker toen we via Moregem en Ooike naar Nokere gingen. Eerst omhoog op Nokereberg via de gewone weg. Als 'niet-klimmer' dacht ik even dat die klim in Nokere flink overroepen was, maar na een beetje afdaling tussen de velden, gingen we er nog een keer omhoog, niet meer op de weg. Toen wist ik dat die klim toch wel serieus was.

Plotseling waren we aan de watertoren in Waregem en gingen we via allerlei tracks meer en meer richting St. Baafs Vijve. Ik had plotseling 45km op de teller en dacht dat we er wel vanaf zouden zijn. Misschien nog een slijkparcours of twee, maar verdorie, daar zaten nog een paar stukken in, die meer dan de moeite waren. Plotseling was daar een redelijk lange single track, naast een expressweg. Dat stuk bleef maar duren. Mijn linkervoet raakte plotseling los van mijn pedaal en ik kon hem niet opnieuw vastkrijgen. Blijven stoempen tot het einde. Bleek dat het plaatje er gewoon af is, en verdorie, bleek dat we gewoon een U-turn maakten om alles nog eens te doen aan de andere kant. Daar uiteindelijk aangekomen liep het parcours de trap op. Mijn fiets woog toch iets meer dan 's morgens!

Van daar nog een beetje spelen langs de Leie om uiteindelijk over de weg terug naar St. Baafs te rijden. Daar aangekomen zat de forumtrein mij al gewassen en geschoren op te wachten. Een paar glazen gedronken en terug naar huis gegaan. Hoorde een paar mannen zeggen dat het niet zo zwaar was, maar ik vond het toch een behoorlijk lastige tocht. Leuk, voor herhaling vatbaar, maar zeker geen wandeltochtje.

Gereden afstand: 52.22 km
Totale rijtijd: 2:49:00
Gemiddelde snelheid: 18.5 km/u
Hoogste snelheid: 46.4 km/u

Geen opmerkingen: