28 december 2006

MTB TT Veldegem - 23/12/2006

Een echte schande... Bijna een week na datum breng ik hier mijn verslagje on-line. En dan is een mens verwonderd dat de fans afhaken...

Tegen een uur of 8 kwam ik de sporthal van Veldegem binnengewandeld met mijn kerstmanpakje aan. Ik besliste de baard te gebruiken, maar de snor authentiek te laten! Onder de forumtent vond ik nog een paar kerstmannen, maar, veel minder dan gedacht. Uiteindelijk wou het madammeken van Het Laatste Nieuws ons heel enthousiast fotograferen toen we vertrokken (we moesten haar bijna wakker maken verdorie!) en... wijle op weg.

Na eerst een beetje poseren voor de krant, brachten we de bikes in het gelid: een kerstboom op wielen (kerstman met kerstboom op de helm), een slee met full surround (kerstman met mp3 en speaker-systeem in een drinkfles ingebouwd), kerstman grote muts (luchtzakjes ingebouwd onder de klassieke muts), enz...

Wijle weg. Met de forum bende vertrokken en gelukkig waren er nog een paar volledige verklede kerstmannen, die vonden dat die coureurs weer veel te rap gingen. Mijn benen zijn de laatste weken niet al te sterk, maar deze keer had ik echt een excuus: dat kerstmannenpak, die muts en dienen baard waren misschien toch maar een beetje textiel, maar moest ik 5 kg kwijt willen, ik zou drie weken met zo'n pakske gaan fietsen. Verdorie, zweten, zweten en nog eens zweten. Niet te doen.

De rit was redelijk snel, eigenlijk nogal veel verhard, maar heel veel leuke stukjes bos. Echte stukjes draaien en keren, echt leuk boswerk. Een keer zelfs mijn muts kwijtgespeeld ergens aan een tak, maar teruggevonden.

Heel veel bos stukjes, flink wat prive, maar de kers op de taart was toch het Ruddervoordse Superprestige cyclocross parcours.

Alhoewel, de echte kers op de taart was de hele leuke aprรจs, die misschien wel lang, maar zeker niet te lang duurde (alhoewel mijn madam hier niet mee akkoord is...). Nog een derde prijs in ontvangst mogen nemen (neen, neen, niet voor mijn sportieve prestaties, enkel voor de vestimentaire inspanningen!) en toch nog voor het donker thuis geraakt.


Gereden Afstand: 50.19 Km
Totaal gereden tijd: 2:30'05
Gemiddelde Snelheid: 20.08 Km/u
Maximum Snelheid: 41.5 km/u

Geen opmerkingen: